Sunday, July 25, 2010

Wakawaka.....Aduhai World Cup!!!


"Tsamina mina eh eh......Waka Waka eh eh.......Tsamina mina zangalewa........Anawa aa".Itulah lagu yang sering kedengaran semnjak bermulanya FIFA world cup 2010.Ternyata lagu dendangan shakira itu berjaya memukau seluruh msyarakat dunia ketika kempen piala dunia itu berlangsung...dari kanak2 seusia 4 taun hingga ke "bapak kanak2",mampu mnghafal lirik lagu entah apa2 tu.Spanjang kempen piala dunia berlangsung,hanya beberapa perlawanan yang berjaya menarik minat aku.Ini x brmksud lain2 prlwanan x mnarik,semue mnarik ttapi hanya beberapa perlwanan yang berjaya menarik lebih ckit perhatian aku...such as perlwnan antara Portugal ngan Korea Utara..korea kena belasah 7-0...(wooii...bnyak tuuu-wt malu je),tapi sekurang-krangnye,Korea bleh jgak g Piala Dunia,blehla kita berbngga coz ade psukan asia yang bleh g sjauh tuu...Tapi yang x bestnye,semue team yang aku predict tuk menang semue hampeh(rebah di tengah jalan).Bermula ngan England......pastu Portugal.....then Brazil....lpas tu Argentina n jerman semue x mnjadi.siot tol....aku tau kemampuan aku tuk predict mmang x leh lwan Paul si Sotong yang bangsat tuu(jangan percaya pada ramalan...berdosa).


Sesungguhnya Piala Dunia 2010 ni mninggalkan bnyak cerita mengenai peminat bola sepak yang fanatik giler2.....ada yang mngimpikan suatu hari nanti tuk jadi pemain yang pantas macam Cristiano Ronaldo.....lincah macam lionell Messi.........Cekap macam Casillas.......dan semestinye hensem macam David Villa dan Kaka...tapi tu semue perlulah dipasang dalam mimpi dulu buat sementara waktu ini...coz semue orang bleh klau stkat nk berangan tuu.....Spanjang World Cup jgak,kbnyakan peminat Bola sepak snggup berjaga malam semata-mata mahu melihat pasukan pujaan hati beraksi(kalau aku baik tido..lagi best-berjaga jgak tp tuk final saja)...n lpas tu lwat g kerja...klas(ade yng x g lngsung)......n klau g pon.....dok trsngguk2 coz mngantuk giler....mengikut statistik yang dikeluarkan,sepanjang kempen piala dunia berlngsung,produktiviti kbnyakan negara berkurangan termasuk mlaysia.mjurla World cup ni 4 taun skali je....klau 4 kali staun,make lingkuplaa negara......Masalah lain plak...rmai yang trlibat ngan judi bola.Malah ade yang snggup pinjam ngan ahlong semata-mata tuk berjudi.....ni yng x bestnyee.....Bagi aku,lebih sronok tonton World cup di HELP drpada di rumah coz di rumah aku sorang2 je tngok world cup.....nk bersorak x sronok klau sorang2.....kt HELP rmai,ade yng intrntional students...bdak africa ade..jepun ade..korea ade...macam2 adaaa...(mjur x kena blasah ngan brother africa coz aku bersorak tuk Mexico mase perlawanan Africa slatan lawan Mexico).

No comments:

Post a Comment